Alla inlägg under november 2009

Av linda - 29 november 2009 19:16

Nu är det advents pyntat i vårat hus också, lite sent men som dom säger -bättre sent än aldrig :) förutom att greja här hemma idag så har vi varit hos pappsen och ätit tårta,firat min bror i efterskott.

 

Igår blev det en heldag med brudarna, först så var jag,Erika och Ylva på birsta hela em och sen åkte vi hem till Camilla och käkade och drack vin :) skitkul och jag var BÄST på singstar! tog 00,15 bussen hem när dom andra gick ut så man har iallafall varit pigg och kry idag....

 

I morgon så blir det brandutbildning på jobbet och möjligtvis möte på kvällen... nu blir det TV!!!!

kram & hej

Av linda - 24 november 2009 09:53

som jag berättat tidigare så klev Maja på en glasbit för kanske en par månader sedan, efter det så har hon fått som en knöl på sidan av foten som har växt och blivit större ;( igår hade vi fått tid på VC och där så skar dom i min lilla prinsessas fot... hon var så duktigt men usch så ledsen. Nu ska tydligen den där glasbiten vandra ut själv eftersom att dom öppnade upp, så vi får väl hoppas det!

 

När vi var färdiga på vårdcentralen så åkte vi till Linda som höll på att baka bullar ;) Väldigt gott tyckte både jag och Maja och innan vi åkte hem igen så stoppade jag in Maja och Linda i bilen åh åkte på barnens hus och köpte en till julklapp till min älskade dotter, en babypulka såklart :)

 

på kvällen så hälsade vi på pappa som kom hem igår, han tyckte att det var såå skönt att vara hemma igen och kul att se att han fått tillbaka lite mage ;p

 

så vad står på schemat idag? inte mycket, Erika skulle kanske komma och hälsa på en sväng... skulle ha åkt och bada med Maja men det är nog inte så bra nu med tanke på foten, nästa vecka kanske.

Av linda - 23 november 2009 19:49

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn
som svar (förutom på fråga 1).


1. Vad heter du: Linda

2. Ett ord på fyra bokstäver: leta
3. Flicknamn:Lina

4. Pojknamn: lars
5. Yrke: Lärare

6. Färg: Lila
7. Klädesplagg: Linne
8. Mat: Lasange
9. Sak i badrummet: lampa

10. Plats/stad: Linköping
11. En orsak att vara sen: lat
12. Något man skriker: Lasse lasse lasse ;p (6dec)
13. Film: lovefilm

14. Något man dricker: Latte
15. Band: landslide...såklart ;p
16. Djur: lejon

17. Gatunamn: linjevägen

18. Bil: lexus
19. Sång: learning to fly

Av linda - 22 november 2009 20:46

Ja i fredags så var ju jag,Emma,Alec och Stella på bio och såg new moon och den var ju inte i närheten av lika bra som första filmen men den blev godkänd, ser fram emot nästa film :)

 

igår var Tony med herrarna och hade trevligt och jag åh Maja var hemma...kunde ju varit supermysigt om inte min lilla prinsessa var på VÄRLDENS gnällhumör ;/ var helt slut när jag stoppade henne i säng kl 18!!!

idag har jag då varit helt slut också då Maja vaknade 03,20 och var kanonpigg och inte alls ville sova...hoppas att hon sover mer inatt.

ikväll var jag på ett Al-anon möte med några nyfunna vänner ;) väldigt bra, ska prova ett annat möte i morgon kväll som riktar sig till vuxna barn till alkohlister, känns som att jag kan få ut lite mer av det?!? vi får väl se...

 

imorgon kommer ju pappa hem också, har en liten klump i bröstet eftersom att jag så gärna vill att han ska fixa det här men jag vågar ju inte riktigt hoppas för mycket heller... för jag vill ju inte bli besviken igen ;/ svårt det här, men jag tänker försöka tro på honom så läge han inte ger mig anledning att misstro honom ;) det blir nog bra...

 

nu blir det sista Johan Falk filmen innan sänggående,eller,ja, Tony verkar ju ha somnat redan ;( 

 

kram och hej!

Av linda - 20 november 2009 14:46

Igår var vi ut på birsta och inhadlade lite nödvändigheter, ganska precis tills vi var färdiga så fick Tony ett sms av Carina om att det knappt var någon kö till vaccinationen på bergsåker...så vi packade in oss i bilen och åkte dit och tur var väl det för vi var nämligen bland de sista att få innan det tog slut ännu en gång.

helt slut igårkväll trodde att jag åkt på världens förkylning men idag var det bätte :)

 

Nu har jag precis kommit hem från stan, tog mig en sväng själv och köpte två julklappar till åt Maja,rouge & puder ett gina linne och en skjort tunika åt mig själv... allt på rea ;p

 

Ikväll så blir det bio för hela slanten :) New moon, men nu är jag nästan inställd på att den ska vara dålig eftersom att den inte får bra kritik av nån :( men Tony säger att jag inte ska lyssna på kritikerna... så jag lyssnar väl på honom istället då.

 

kram och hej!

:(

Av linda - 18 november 2009 22:18

Tror att jag och Majan håller på att bli sjuk :(

Av linda - 18 november 2009 10:01

Nu var det länge sen jag skrev något vettigt här... men jag har som inte haft tid.

Men, 7/11-09 så döpte vi våran prinsessa och jag vill tacka alla som var där med oss och tackar också för alla fina presenter, allt var verkligen jätte fint!

 

På måndagen 9/11 så åkte jag och mamma neröver landet för att vara med på en anhörigvecka och det blev väldigt mycket känslor som fick utlopp där, både mycket tårar och skratt och herre gud vad många fantastiska människor jag träffade... var väldigt vemodigt på fredagen när det var dags att åka hem, men vi bestämde att det skulle bli en återförening iallafall så vi får väl se. på fredagen när vi kommit hem så packade jag bara om och tog med mig Maja till svenstavik och där spenderade vi helgen.

kom hem på måndag fm och sen har det inte hänt så mycket mer, Erika var och hälsade på igår :) inte van att det dröjer så länge innan jag träffar henne. Och idag är det då onsdag för er som missat det ;p åh va kul det ska bli att träffa alla tjejerna ikväll, längtar!

 

Bjuppar på några bilder!

 

 

 

 

     

      

 

Dags att göra sig iordning, BC nästa för idag ska Maja få lite nya kläder.

kram & hej!

Av linda - 14 november 2009 21:03

vilken vecka, jag säger bara det... det har varit MYCKET tårar och MYCKET skratt. har lärt känna väldigt många fina människor och lärt mig väldigt mycket, jag är så glad att jag åkte iväg på anhörigvecka och att jag stannade kvar i onsdags när jag ville åka hem. kan inte beskriva det här, men jag ser fram imot att träffa alla igen :)

 

nu är jag och Maja hos mamma/mormor i svensta har paus i filmen för tillfället... men nu är det dags igen, kram och hej!

Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards