Alla inlägg under juli 2009

Av linda - 31 juli 2009 20:44

I tisdags så var jag till frissan och klippte av ca 1 ½ dm av mitt hår, ni skulle sett högen på golvet, såå skönt! under tiden jag satt där så var Maja med tant Erika på stan och shopade ;) hon fick en ny jacka och en ny dress m tröja och byxa skit fint båda delarna -Tack tack! självklart blev det en lunch också och innan vi åkte hem så hade jag inhandlat ett par jeans, efter middagen kom Erika ner och drack kaffe och sen mötte vi upp Alec i stan och tog en kvälls fika på wayens... och Maja fick mer paket, en jätte fin höstkläning och jag fick en superfin vas ;) när vi var färdig där så gav vi oss ut på ett kvällsäventyr någonstans i sundsvall ;p Vi sökte upp bureplatsen och njöt av tystnaden - Eller, ja...Ronja Rövardotter.

På onsdag hämtade jag upp Linda på jobbet vid tolv och så åkte vi upp till mamma, där har vi spenderat två två dygn med mycket skratt och en del vin och lite stopp i avloppet ;) välkommen Linda! grillade på onsdagkväll och på torsdag var vi in på yran åh åt lunch och på kvällen blev det kräftor vin och yatzy... har haft kanonkul, måste göras om! vi började även smida planer för en semester nästa sommar, hoppas att vi kan orda till så vi kommer iväg några dagar :) Nu sover Maja, helt slut efter hemresan och vi ska äta lite jordgubbar, kram och hej!

Av linda - 27 juli 2009 19:33

Var och tränade med Linda i morse sen har jag bara varit hemma och myst med Maja idag, hon är en riktig liten glad skit -Älskar dig, mammas hjärta! badade henne precis i handfatet vilket var några månader sen sist, hon fick ju knappt plats längre ;p och hon plaskade så det blev dyngsurt i hela badrummet... skitkul!


Börjar på att bli nervös inför i morgon, hoppas inte jag kommer ångra mig... ;p 

Och Maja ska få vara med tant Erika medan jag sitter hos frissan ;) 

 Om det är finväder i morgon så ska vi åka och fiska med pappa på eftermiddagen så vi håller tummarna att vi slipper regn.

nu ska jag kika på tv och ge Maja mat, kram och hej!

Av linda - 27 juli 2009 11:44

Lillgumman tycker inte om att ligga still inte ;p

Av linda - 26 juli 2009 18:19

idag har jag jobbat 7-11, riktigt kul att jobba så här ibland ;) efter jobbet så kom Erika på en kaffe innan hon skulle börja jobba. Sen har Tonys pojk, hans tjej och tonys pappa varit här och ätit jorgubbar, Johan fyller ju år -Grattis grattis! Nu har vi precis grillat korv och jag tror jag ska stoppa mig själv och Maja i ett bad, i morgon bitti blir det träning och sen kanske man skulle ha städat ur bilen... KANSKE, var nyckel ordet där ;) Anneli kanske skulle komma förbi också...


Ja just ja, har ni sett att Maja har fått en egen facebook?! Hennes kära syster tyckte att det var orättvist om hon inte fick ha någon... ja, det ska ju börjas i tid :) Hahaha, tyckte det var lite kul!

Av linda - 25 juli 2009 06:51

Maja sov till 06,10 idag och har sovit bra hela natten, det är jag tacksam över men nu märker jag att hon tänker fortsätta att använda sina röst resurser... ajaj mina öron. Åh vart kommer all hennes energi ifrån? igårkväll efter lek i baby gymmet, hoppgungan, gåstolen, baby sittern, bus i sängen och ett lång bad så var hon fortfarande piggast i världen och jag tröttast i världen ;/


Såg nya Wallander igår, den var väl sådär. Fantastiskt vad mycket dåliga statister dom lyckats hitta till den filmen... Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och leta fram några öronproppar.

Bye Bye!

Av linda - 24 juli 2009 09:55

Maja blev tvärtrött härom dagen och somnade mitt i leken :$ lillgumman.


Igår blev det hårträning med Linda och det känns i kroppen idag vill jag lova, men ack så skönt :)  Efter middagen blev det en kvällsfika med Sandra och Erika på coffe house, eller fika o fika... jag fick ju nöja mig med en kaffe, misstänker att träningen inte lönar sig riktigt lika mycket om man vräker i sig fikabröd?!


Har bytt från tvåbädds till fyrbädds på färjan, blir roligare så...

Och på onsdag så tar jag och Linda en liten weekend upp till min mor,

ons-fre... kanske man kan ta sig in på stråket och käka en bit och ta en öl, ska prata med min älskade mamma :p och så har jag ju hört talas om att det finns bilbingo där uppe på torsdagar ;)  Nä, nu ska jag passa på att städa medans Maja sover.



Skulle vara kul att veta vad jag möjligen skulle ha gjort annorlunda.

Av linda - 23 juli 2009 00:05

förmiddagen spenderades ute i solen som tittade fram ibland, drack kaffe med Anneli, Tina och Erika innan tjejerna skulle iväg och jobba, stackars. När dom åkte så kom Linda hit med lunch och sen så blev det förståss lite kaffe... middag och sen bilbingo, grädd Linda ordnade fruktsallad och tog med och så vann hon tusen spänn som hon delade med mig :) när jag kom hem igen så hade pappa Tony precis nattat Maja och vi har nu suttit på balkongen och druckit ett glas vin och pratat... mysigt värre. har haft en riktigt bra dag, jag och Linda skrattade på bilbingon så vi höll på att kissa på oss ;p i morgon blir det träning och sen ska jag träffa Erika och Sandra, nu lockar sängen så, natti natti!

Av linda - 21 juli 2009 19:58

Idag blir Maja fyra månader :)

och hur har vi firat det då?  :p vi var till Erika på fm och hälsade på och åt lite lunch innan hon började jobba... annars har vi inte gjort så mycket idag, Maja fortsätter att försöka krypa och blir lika föbannat varje gång hon inte tar sig frammåt, hon vill så mycket nu :) tapper tjej, hon ger sig inte i första taget.

Nu sitter hon i min famn och är så trött men jag vill inte att hon ska sova riktigt än, skulle vara skönt om man får sova längre än till fem någon morgon... ska ta och ge henne lite mat nu, kram & hej!

Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards