Alla inlägg under januari 2010

Av linda - 31 januari 2010 19:09

ja då börjar dagen lida mot sitt slut... jobbade 07-12 idag men mina underbara arbetskamrater lät mig gå lite tidigare. så iväg på affären och handlade mat åt Maja och sen hem för att städa och göra tårta... mina gäster kom vid 14, fick lite dåligt samvete att jag inte hade  något hembakat (förutom tårtan) att bjuda på, jag som ALLTID brukar ha allt hembakt...men det verkade ju duga ändå ;p

 

fick 13 trisslotter och jag som inte kan hålla mig har redan skrapat alla och inte ens 25 kr vann jag ;/ 13 13 13...olycksnummer!

fick ett superfint halsband av mina kusiner med respektive.

ett presentkort på Marielles.

en stor fin orkidé.

sängkläder

och pengar av mammsen ;)

 

dessutom så fick Maja en helt kasse med kläder av Joline ;)

 

nu är det ju så att det som ni vet min 25-års dag idag och jag/ vi har ju redan fuskat på dieten med både kakor och tårta så nu fortsätter vi med pizza ;) men det tycker jag att vi förtjänar så duktiga som vi är...har inte fuskat något någon annan dag...blir extra hårdträning i morgon helt enkelt!

 

kram och hej!

Av linda - 29 januari 2010 22:26

En bild på allt hår som jag klippte av mig igår :-P såå skönt!

 
Av linda - 29 januari 2010 16:07

fredag och en ny jobbhelg påbörjad, 13-21,30 idag, 7-21,30 i morgon och 7-12,00 på söndag då jag också fyller år ;) hela 25 år...börjar ju bli gammal nu jue...men då kommer iallafall mina nära och kära på tårtbesök :)

 

Igår morse var jag och Sofia och tog ett morgon pass på gymmet och vid 10,30 satt jag i stolen hos frissan... ska lägga in en bild senare på högen med hår som jag klippte bort...det var MYCKET hår! riktigt skönt...

på eftermiddagen åkte jag, Majan och pappa Tony ut till birsta och köpte Majas första skor :) men lillgumman ville inte riktigt ha dom på fötterna utan hon ville hellre bära runt på dem... sen fick mamma Linda lite nya kläder också -leggins, klänning och ett par jeans :) tack tjejer för presentkortet!

 

nu kallar jobbet, kram och hej!



Av linda - 25 januari 2010 20:04

Då var det måndag då och ännu en helg har rusat iväg, jag har varit tre dagarsledig (lör,sön,mån) härligt härlig! i lördags fick vi sovmorgon här hemma så pigg & kry mötte jag upp Sofia & co på Helex för premiär träning detta år...mycket skönt. på em kom pappa/morfar och åt middag med mig åh Majan och på kvällen rev jag ut alla saker ur hennes rum och började måla om där inne... på söndag morgon målade jag andra gången och på kvällen åkte jag till Ikea för att köpa lite nytt dit in, nu är det färdigt och jag är riktigt nöjd med resultatet :) Idag har jag varit och tränat igen och på em har vi varit med Erika på stan och jag har fått köpa lite nytt :) fick ju födelsedags pengar insatt på kontot av mamma :) tack tack!

 

Har väl inte gjort så mycket mer i helgen, inte hunnit med så mycket mer för den delen... åkt lite pulka med Maja.

Och nu har hon slutat krypa och går hela tiden, lite vingligt och hon rammlar ibland men nu går hon :)

 

Och lillgumman är så duktig och kissar på pottan flera gånger om dagen :)

  

 I morgon blir det jobb igen och nu blir det nyaste Wallander... kram och hej!

Av linda - 21 januari 2010 21:29

 

idag blir min lilla tjej 10 månader, tänk vad tiden går fort! 

Av linda - 21 januari 2010 14:01

Blidde lunch med Linda, ett par nya tunikor, en ny klocka och nya blommor till köks fönstret igår :) härligt härligt.

På kvällen var vi (Sandra,Emma & Jag) till stella och spelade wii och skrattade gott... vi bokade middag med tillhörande alkohol i staden nästa onsdag ;p

idag har jag jobbat till 12 och nu har vi precis kommit in från en promenix och jag kan säga så mycket som att Maja tycker inte om att åka vagn längre :/ jaja... I kväll kommer Erika och hälsar på och i morgon är det jobb igen...känns att jag börjar bli lite trött nuså det är väl tur att jag är tre dagars ledig sen :)

 

Nu ska jag göra mig klar och åka iväg en sväng, kram och hej!

Av linda - 19 januari 2010 19:36

Helgen har bestått av jobb och inget annat... det är kul att jobba igen :) men jag saknar ju såklart Maja... och Tony ;p

har en ganska skön jobb vecka nu,

Igår 16,30-21,30

Idag 13-16,30

I morgon 7,15-12,15

Torsdag 7-12

avslutar veckan på fredag 7,15-16,15 och är sen tre dagars ledig :)

 

härligt med jobb, gick in på medvind idag och kollade vad jag skulle få för lön... och jag kan ju säga att jag kommer få ungefär 7 000 kr mer denna månad än vad jag haft det senaste året :)  som sagt -HÄRLIGT!

 

I morgon efter jobbet blir det lunch med Linda och ska försöka hinna med att uträtta lite ärenden också...

...tänkte att jag måste försöka komma igång med träningen till veckan också men det blir ett pussel med träning, jobb, familj och vänner, men det handlar väl om viljan...får försöka att träna på kvällarna när Maja somnat och på lediga dagar.

 

Nu ska jag lägga mig i soffan och smälta middagen och kolla på weeds med darlingen, kram och hej!

Av linda - 15 januari 2010 19:05

Det blev en tripp till birsta för oss idag, strosade runt lite och käkade lunch... hadlade inget speciellt men jag fyndade dock en  fin lila pyjamas till Maja för 30 kr :) det är bra pris det...

 

  

 

Pappa ringde och bjöd hem oss på middag, skönt att slippa laga mat för en gångs skull...så Linda körde upp oss dit innan hon började jobba så mötte Tony oss där.

Nu blir det weeds på tv och lite jordgubbar att stoppa i munnen.

 

I morgon blir det jobb 7-21,30.


Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards