Alla inlägg under december 2008

Av linda - 28 december 2008 17:03

Ja då är julen över för det här året då och nu återstår bara nyårsafton...blir ett lite anorlunda nyårsfirande det här året eller det blir ju med våra kära grannar som vanligt, skillnaden blir väl att jag kommer vara nykter och osäkert om jag orkar hålla mig vaken till tolvslaget ;P men det gör inget om jag inte håller mig vaken för det nya året kommer bli helt fantastiskt ändå... liksom julen har varit. den firades med mamma + man, syskon och Alicia, lungt och skönt med fina julklappar... fick ett skötbord av mamma & pappa som ska sitta på väggen i badrummet (antikbets som resten i mitt badrum) och massvis med små söta bäbiskläder till sprattelgubben, pressentkort, böcker, smyckesträd, parfym, ny hårtork,nytt täcke, mm...  har varit jätte kul att fira jul med mamma igen men lite konstigt var det nog att fira utan Tony, saknade ju honom, nu är jag hemma igen...åh saknar mammsen.


Jag låg här och funderade medans bäbisen sparkade på som bäst -tänk om vi inte hittar ett namn som passar, tänk om vi fortsätter att kalla h*n för sprattelgubben när h*n kommer ut, tänk om det blir som med våran minsta katt som heter Lillen för att det inte fanns ett annat namn som passade (dessutom är det en tjej) hmm... det går ju inte.

imorn ska vi till barnmorskan igen och då ska det tas massa prover och så ska jag vägas ;( undrar hur mycket jag gått upp sen inskrivningen för 18 v sen, 18 v ojojoj vad tiden går, nu är det snart bara 11 v kvar till BF,börjar längta nu :D

kram & hej!

Av linda - 22 december 2008 19:51

måndag måndag måndag, konstigt det där att det märks så väl på jobbet när det blir måndag igen... men det har iallafall varit en riktigt bra dag, norrläningen min på jobbet behöver nog lite mer sömn bara ;P flamsfia. när jag slutade idag så åkte vi och handlade lite bla en julskinka som jag dessutom har lyckats övertala Tony att göra iordning ikväll ;) ska annars vara kvällen före julafton, men nu får jag mig en skinkmacka redan ikväll ;)  och så ska vi byta julklappar ikväll också för imorn åker jag ifrån min älskling och upp till jämtland och familjen där... ska bli jätte kul att fira jul med dom och samtidigt känns det konstigt att åka ifrån Tony under jul. jaja...nu ska jag väl vara lite social istället för at knappa på den här saken, kramas lite innan Emma kommer ;) bye bye!

Av linda - 20 december 2008 20:00

hade ju delad tur idag och jag har ju gått och gruvat mig länge för den, men jag tänkte att om jag vilar på timmarna så ska det gå. så jag gick och la mig igår kväll och somnade ganska fort, vaknade vid tre och gick och "pudrade näsan" ;P sen sov jag inge mer, så när klockan ringde var man ju inte piggast i världen men jag klev upp och åkte till jobbet. jobbade till tolv och åkte sen hem och när jag kom hem hade världes bästa älskling fixat nya Lars Winnerbäck dokumentären åt mig och en skit bra konsert DVD ;) han är väl bäst... hade inte ens bett om d! åt & sov 1 timme och låg sen i soffan och degade tills det var dags att åka igen,kunde väl inte ha vilat mycket mer än så,så nu borde det väl gå bra på kvällen...men icke. varför? jag fattar inte, får såå j***a ont i magen ;( så jag fick lämna min tappra vän Anneli och åka hem...nu har jag badat och mjukad upp kroppen och ligger i min soffa och tittar på dansbandskampen som vilken 85 årig käring som helst ;P  hoppas på en bättre dag imorn, kram och hej!

***

Av linda - 19 december 2008 20:11

idag fick jag min sweet chili pasta -Äntligen ;P jag och älsklingen tog en sen lunch på oleary´s idag. efter det så släppte jag av Tony hemma och plockade upp Sandra och styrde ut mot birsta, där har vi nu strosat runt hela eftermiddagen och gjort av med pengar... men nu är det bara en klapp kvar till älsklingen min att köpa sen är det helt klart :) är rätt nöjda nu både jag och lillen inne i magen, sjukt vad mycket mindre ork man har nu...men det är d värt. nu ska vi titta på Dexter och äta chokladpudding med grädde och bara mysa.

 imorgon jobb,delad tur.

nu, bye bye.

Av linda - 19 december 2008 20:08

bjuder er på en bild på mosters älskling...

Av linda - 18 december 2008 19:53

blev några julklappar till idag så nu är jag nästan färdig, ska köpa de sista imorn tänkte jag för sen jobbar jag ända fram till jul och så fick jag två tidiga julklappar av Tony ;P två tunikor som jag hittade, har ju inte så mycket kläder som passar längre så det var perfekt. imorgon har älsklingen min lovat att vi ska gå på oleary´s och äta lunch är ju så sjukt sugen på deras sweet chili pasta...den går inte av för hackor inte! näe nu är det dags för bonde söker fru. bye bye...

Av linda - 18 december 2008 10:02

god mogon god morgon, har ätit frukost nu och sitter och funderar på vad jag ska hitta på idag...ledig dag ju, kanske jag skulle ha passat på att handla de sista julklapparna?! Tony sover fortfarande, lite tråkigt men jag vill ju inte väcka honom heller, hm,jaja man kan väl kanske göra sig iordning iaf så man är fin när älsklingen vaknar ;) kram och hej!

Av linda - 17 december 2008 18:55

hej hej, idag har jag jobbat 7-16 och jobbade eftermiddagen med Emma och det är ju aldrig dumt, hon får dras med sin bredlast...jäkla du ;P och Sandra (J) du är en riktig norrlänning ;P  kom ju på också att det finns nått som heter semester, så jag tog och lämnade in en semesteransökan idag, från 8/1-09 om den godkänns så jobbar jag inge mer efter det ;D hoppas hoppas! nu är jag iallafall ledig två dagar innan helgen. annars har det inte hänt så mycket idag, sitter och funderar på om jag ska ta mig ett varmt bad kanske, Tony har ju lämnat mig ensam ikväll så jag får väl passa på att njuta lite av mitt eget sällskap eftersom tant Linda är för trött för att gå någonstans.... kram och hej!

Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards