Alla inlägg under oktober 2009

Av linda - 30 oktober 2009 21:36

I kväll har Maja varit på sitt första barnkalas :) Albin fyllde tre år så lillgumman blev bjuden på tårta och fick fiska fiskedamm... jätte kul tyckte hon enda tills jag skrämde henne med att blåsa upp en balong och sen släppa ut luften ;( -dumma mamma!

   

kul iallafall att se hur glad Maja blir kring andra barn, hon vill så gärna leka men hon är ju så mycket mindre än de andra så det går inte... men snart så!  

Av linda - 29 oktober 2009 20:58

Nu är våra nya soffor på plats, dom var dock lite större i vårat vardagsrum än i affären... så nu krävs lite fundering över möbleringen??? OCH ett nytt vardagsrummsbord, det nuvarande försvann i sofforna ;P hm... men jäkligt sköna var dom att ligga i iallafall :)

Av linda - 26 oktober 2009 10:57

som sagt så var vi ju på Alicias dop igår och det var riktigt fint :) och jag känner mig lite lugnare in för Majas dop nu också... bjussar på lite bilder.

   

      

 

Nu ska jag städa lite!

Av linda - 24 oktober 2009 20:50

Idag har vi ju som sagt varit hos farmor och firat henne på 75 års dagen... smörgåstårta, äppelkaka och årets första julmust :) Joline och hennes föräldrar var också där :p Maja tycker att det är lika kul varje gång dom träffas. Det har varit en lugn dag, vi spenderade nästan hela eftermiddagen där och mycket annat har vi inte gjort... bjussar på några bilder av småtrollen och en på kusin vitamin :)

   

 

   

 

      

 

I morgon bitti bär det av till jämtland, Alicia ska döpas :) längtar!!!

Av linda - 24 oktober 2009 09:15

Min favorit tjej liger och sover nu och hon sov enda till 06,10 idag utan att äta något inatt :) skulle ju vara väldans skönt om hon ville börja sova hela nätterna snart... Tony fick sovmorgon idag och han sover än,han har haft några jobbiga dagar nu och igår kväll hade han så ont att han inte viste hur han skulle bete sig ;(

Idag fyller farmor år så vi ska dit och äta smörgåstårta på eftermiddagen men jag tror att jag tar med mig Maja och åker själv åh låter Tony stanna hemma och vila upp sig lite...

  



Snart är det dags för dop av mina två tjejer här, ska bli väldans trevligt :p det är ju speciellt trevligt att Erika så här sent i livet kommit på att hon vill döpa sig...*skratt*

  



vad har annars hänt sen sist då?

I onsdags var ju tjejerna som vanligt här, trevligt som vanligt :)

I torsdags så stog jag, Maja och Emma i kö till ToysRus öppning i birsta, när vi kom dit så trodde vi allvarligt att vi skulle få stå i kö hela förmiddagen, men icke... det gick riktigt smidigt och tre julklappar till maja inhandlades :)

när vi var färdiga där så blev det lunch på BC innan vi åkte hem, mycket trevlig dag!

igår var vi bara hemma och myste på, såg idol och la oss tidigt.


nu har Maja vaknat, så ha en bra dag...kram & hej!


Av linda - 22 oktober 2009 21:58

Vi har naturligtvis fått många förfrågningar om vad Maja vill ha i doppresent...en fråga att suga på, vad vill man ha i doppresent? har klurat lite och kommit på några saker.

 

gipssavjutningsett, ett sånt för hand & fotavtryck

fotografering

vit minnesram

Maja har ett sparkonto, om någon vill sätta in pengar där så hör gärna av er.

bäddsett

klassisk doppresent, ett sånt foto album.

Vi tycker väldigt mycket om Hello Kitty i alla former


nu ska jag sova på den här önskelistan inatt och se om jag kommer på något mer tills i morgon :)

annars gillar vi överraskningar...och det är lite idé torka nu så ni är välkommna att överraska oss :p

 

natti natti!


Av linda - 17 oktober 2009 09:46

   igår var jag,Erika och Maja på birsta en sväng...vi lunchade på charm och Maja fick en melon skiva av en tjej som jobbade där och gissa om det var gott ;) och bra sysselsättning för min prinsessa så att mamma fick äta i lugn och ro ;p. efter lunchen så var det till att att bege sig in i provrummet på change och jag kom faktiskt därifrån med två nya bh;ar, skönt och välbehövligt!


 

Lyckades få med mig Emma och träna i veckan, det var kul och hon blev ju inte avskräckt heller utan hon ville följa igen! I onsdags var ju tjejerna här som vanligt men för omväxlings skull så åt vi grönsaker & Dipp åh var lite nyttiga...istället för att trycka i oss 100 000 kalorier som vi brukar.

  tänkte att jag skulle kunna dela med mig av lite bilder från våra onsdagar också men mina tjejer uppskattar inte att kameran kommer fram ;(

         

lyckades få några få bilder så jag bjuder väl på dom.  


Annars vet jag inte om jag gjort så mycket mer den här veckan, dagarna har rullat på som dom brukar... och man bara följer med :)

Av linda - 13 oktober 2009 19:42

Majas första tand börjar komma nu :) kände den idag när hon som vanligt skulle bita på mina fingrar... lillgumman min, det här är ju hur stort som helst ju!

 

iallafall så var jag och tränade både igår kväll och i morse... imorgon tänkte jag bara ta mig en promenix med Maja och träna tors,fre igen, känns som att jag börjar hitta igen motivationen nu... hoppas hoppas bara att det håller i sig. Efter träningen så åkte jag hem och slängde mig i duschen, klädde på Maja och for till linda åh hälsade på -så kul att se dig lite piggare :) när jag åkte därifrån så tog vi en omväg förbi Erika och hälsade på en stund innan vi åkte hem och lagade tacos.

 

Nu har jag precis lagt på luren med pappa, vi har pratat i telefon i 30 minuter nu och det har ALDRIG hänt förut ;) det går frammåt, nu ber jag bara till gudarna att att han fixar det här!!! orkar inte mycket mer nu...

 

snart hemmafruarna... ja eller om en stund :) kram och hej!

Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards