Alla inlägg under april 2009

Av linda - 29 april 2009 17:16

71,6 - 0,8 = 70,8 det går ju neråt iallafall och att det inte blev mer denna vecka skyller jag på att jag varit hos min älskade mamma några dagar, det blir ju mycket gott kvällsfika då ju ;p -Love u!

Av linda - 28 april 2009 20:35

Nu var det ett tag sen jag skrev här men jag har lixom inte haft någon tid eller lust... så vad har då hänt sen sist? Vi var på BVC med Maja  i torsdags och hon vägde då 4460 och var 55,5 cm -stor tjej! I fredags var jag och Emma på birsta, i lördags så grillade vi här hemma med grannarna och på kvällen åkte jag och Maja till mamma och där har vi varit tills idag ;) Ikväll har Erika vait här och hälsat på, hon har precis åkt hem och nu ska vi väl snart se på hemmafruarna. I morgon är det ju onsdag och tjejerna ska  komma hit på kvällen som vanligt och på dagen blir det kanske en glass på stan med Erika och möjligtvis en promenix på morgonen med Emma. mer har inte hänt... Nu ska jag umgås lite med mina älsklingar. kram och hej!


Åh just ja, i morgon är det ju dags att ställa sig på vågen igen...känns dock inte lika bra denna vecka eftersom jag varit hos mamma några dagar nu... blir ju lätt lite mer stoppat i munnen hos min älskade mor... min karaktär är inte riktigt på topp, ÄN!

Av linda - 22 april 2009 18:57

Ja första veckan blev ju lyckad tycker jag, 1,8 kg i viktnedgång :) känns bra... bara att fortsätta med promenader och låta bli sötsakerna! så blir det en ny vägning nästa onsdag och hoppas på lika bra resultat :)


Igår blev Maja en månad... guud vad fort tiden går och hon har blivit så stor lillgumman våran.

Jag, Emma och Erika tog en lunch på charm igår och passade på att kika runt lite på stan men det blev bara ett linne från Gina.


Jag och älsklingen startade den här dagen med en timmes promenad före frukost, skönt, men jag hänger inte riktigt med i Tonys tempo...det kommer väl.

Idag har jag och Emma varit ute i birsta, i brist på annat att göra så åkte vi dit och åt årets första mjukglass, personligen så hade jag kunnat äta 10 st till :p

Nu har vi precis ätit middag och en ananaspaj står klar tills tjejerna kommer ikväll ;) lite trist men dom kommer mycket senare än vanligt ikväll... men det är väl så, alla har vi ju vårat eget liv ;/ Och Erika din orutinerade... hoppas iallafall att du kan komma ifrån tidigare!!!! Nu måste jag kolla till Maja, hon har sovit i stort sett hela dagen... lillvännen.



Av linda - 20 april 2009 17:25

Jaha, vad har vi gjort idag då? jo... imorse var vi ut på en promenad innan frukost efter det blev det en stund i solen med sällskap av pappa och efter det birsta med mina älsklingar. Nu är Tony på träning och jag och Maja sitter här och väntar på att få veta om Emma har lust att ta en promnad med oss. nått mer har inte hänt idag... Imorgon kommer Erika hit och ska göra mig fin i håret :) och efter det blir det väl kanske en lunch.


och så pratade jag med Linda förut och jag ska få köpa deras CD/DVD pelare från IKEA, den har utgått ur sortimentet och jag behöver en till... så det var ju himla passande att Linda och Henke bytte möbler i vardagsrummet :p Tack tack!


Av linda - 19 april 2009 15:56

Igår var först Linda på besök och drack en kopp kaffe och pratade lite om sommaren ;) och precis när hon åkte så ringde Erika och ville komma på en kaffe, så hon och hennes bror kom förbi... det var ju bra så fick ju Tony någon att prata med också ;p När dom åkte så var det middagsdags och när Emma slutade jobbet vid åtta blev det en kvällspromenad innan soffmys med ananaspaj och robinsson. Idag sov jag och Maja till 10,30, då kom Tony in och väkte oss... han tyckte det var dags att vakna då ;p efter frukosten fick maja bada innan vi klädde på oss och gick ut, sen har vi spenderat hela eftermiddagen ute i solen, vi har krattat, sopat, plockat fram ute möblerna och drukit kaffe i solen... tur det blir vindstilla på våran uteplats för vi har haft så varmt att vi suttit i linne :) Nu är Tony på match och jag borde väl göra nån nytta här hemma men vet inte om jag orkar... hur som helst så har det varit en bra dag!


Erika - bennyform det är grejer det ;p

Av linda - 18 april 2009 09:04

Igår var vi på BVC och vägde Maja igen och hon hade gått upp nästan ett halvt kg på 10 dagar, det blir en stor tjej det här ;) sen spenderade jag och Emma hela eftermiddagen i birsta,det blev en lunch på charm och jag fick en ny tunika och ett linne och Maja fick ny klänning med matchande boddy och nya byxor... tycker ju att det är hur kul som helst att kolla på kläder till henne. När vi var färdiga där åkte vi och handlade på Ica Maxi och hem och gjorde middag, på menyn stod kassler, en beställning från Emma ;) den enda maträtt hon vill ha när hon äter hos oss ;p


Inatt har Tony tagit hand om Maja hela natten medan jag har fått sova, gumman har haft ont i magen ;( det är väl det som är en av fördelarna med att inte amma, att vi kan hjälpas åt mer. Har nog nästan helt tomt på mjölk nu, försökte amma henne tidigare imorse men hon bara släppte bröstet... tur att det finns bra ersättning. Ja tony ligger och sover nu eftersom han varit vaken inatt och Maja sover också så jag ska nog passa på att göra mig iordning, eller iallafall tvätta av mig och få på nått annat än pyjamas ;)  och sen ska det väl bli en promenad Emma?

Av linda - 16 april 2009 14:02

Igår var det tjejkväll igen, äntligen...blev ju ingen förra vecka eftersom jag var hos mamma och hälsade på, så det var inte en dag för sent. Lika kul som vanligt och ännu trevligare att Stella också gjorde oss sällskap -Vi saknar ju dig gumms! Maja fick en söt pyjamas av henne och mamma Linda fick också en liten present ;) tack tack!


Nu har jag precis ätit lite lunch och tänkte ta mig en dusch, så man luktar gott igen efter min och Emmas promenix ;) idag gick vi en liten bit längre än igår och i morgon ska vi gå ännu en liten bit längre än idag :p MÅSTE jobba upp min kondis och få bort allt extra fett... sakta men säkert! Ikväll ska jag och min lilla familj upp till pappa/morfar på middag, älgstek skulle det visst bjudas på -mumma, och farmor skulle också komma och äta med oss...blir ju bra det för hon har ju inte fått träffa Maja än och hon blir ju faktiskt fyra veckor på lördag så det börjar väl bli dags.


Ja, nu ska jag hoppa i duschen, kram och hej!


Stella med Maja.

Av linda - 15 april 2009 10:36

Igår blev det två promenader med Emma en upp till dagis och hämta Albin och sen hem till dom och plockade fram utemöblerna och drack en kaffe innan Emma skulle iväg och jobba och en på kvällen efter att hon slutat jobba, efter det blev det hemmafruarna och en tupplur i soffan ;p Är väldigt trött idag för Maja har sovit så oroligt hela natten... lillgumman. nu sover hon dock och har väl gjort i 1 ½  timme så jag är väl dum som inte passat på att att sova jag med, Tony därimot han sover han med. Jag har passat på att bädda rent i sängarna och plockat in rentvätten från igår. På morgonen har vi badat Maja och det är ju hur skönt som helst, man riktigt ser hur hon njuter ;) och hon har börjat le våran älskling (inte av magknip när hon sover utan när hon är vaken)... gör dom det så här tidigt? ser så ut iallafall.  Ska gå upp och möta upp Emma när hon slutar jobba vi två så ska vi hämta Albin på dagis och ta en promenad, minst en promenad om dagen ska det bli, men jag får börja lite lungt för jag får fortfarande ont om jag går för mycket ;/ men men, sakta men säkert :)  

Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards