Alla inlägg under december 2009

Av linda - 31 december 2009 11:10

  Gott nytt år   

Av linda - 27 december 2009 19:18

Är det så här i morgon då tänker jag inte kliva ur sängen!!!!

Maja har varit totalt hopplös precis hela dagen förutom några timmar då vi var på stan med Erika, hon är överallt där hon inte får vara och säger man till henne så blir det bara ännu roligare att vara där...när man ska byta blöja på henne så blir hon som en ål och bara skriker och grinar då man försöker lägga henne på rygg igen, samma sak när man ska klä på henne... vad gör jag för fel? jag orkar inte, är jag världens sämsta mamma som tappar tålamodet? är detta normalt, att det ska vara så här... alla andra verkar det bara vara guld och gröna skogar för...hur ska man bete sig egentligen? man kan väl ändå inte tömma lägenheten på alla saker bara för att man fått barn... måste försöka få till nå glasdörrar på tv bänken så hon inte kommer åt dvd och liknande och sätta upp tv;n på väggen så hon inte kan komma åt den heller.

 

Aaaaah!!!!!!!!!!!!

 

och som att det inte vore nog med att man gråter av utmattning och att man känner sig som världens sämsta mamma så gråter man sen för att man får dåligt samvete för att man skällt på henne ;(

 

hoppas verkligen att morgondagen blir bättre!

Av linda - 26 december 2009 11:11

Igår åkte Maja i sin nya pulka för första gången och det var ju skitkul  :) skrattade eller flinade mest hela tiden...

  

 Idag är det tradisionell annandags middag hemma hos farmor som står på schemat, antar att det bjuds på stek -Mums!

Av linda - 25 december 2009 10:29

På julaftons morgonen så kokade jag julgröt och ringde sen och väckte pappa & brorsan som kom hit och åt frukost med oss... efter det var jag så trött att jag höll på åh d*...Tony tog med sig Maja och åkte till farfar med sandra & Johan och jag passade på att sova en timme. på eftermiddagen packade vi in alla klappar i bilen och åkte till Hulistugan där släkten var samlad och där firade vi en riktigt trevlig jul :) Maja hade också kul och kröp direkt upp i tomtens knä när han kom. vid 21,30 började vi att röra oss hemöver mätta och belåtna med en trött Maja... men hon var så duktig, så glad och snäll hela dagen & kvällen :)

 

Maja ger tomten en puss!

 

  Här kryper hon runt bland allt papper och undersöker allt som hon kommer åt ;)Maja  

***

Av linda - 19 december 2009 18:04

Idag har vi inte gjort mycket, hållit oss inne med Maja ännu en dag... snuvan vill  lixom inte ge med sig och att då dra ut henne i den här kylan känns inte direkt som ett alternativ...så näe, det har inte hänt speciellt mycket alls. I morgon ska jag jobba ett kortis pass 13-16,30 och så ska Maja och Albin byta julklappar med varandra :)

 

nu ska jag ta hand om min rastlöse lilla dotter... kram och hej!

Av linda - 19 december 2009 10:03

Igår var jag och Linda på Spa, åkte dit till öppningen vid 10 och åkte därifrån vid 15,30...vore det inte för att Linda skulle jobba så hade vi stannat mycket längre :) ojojoj vad skönt. förutom att vara på relaxavdelningen så provade vi på kurbad & hydrajet...förstår inte varför man inte åker dit oftare!

Tack så mycket för en härlig och välbehövlig dag vännen!

Av linda - 17 december 2009 19:40

Idag har jag och Maja varit ut för första gången på några dagar...prinsessan blev ju jätte förkyld så vi har fått hållit oss inne... Men idag så klädde jag henne ordentligt och stoppade in oss i bilen och köpte med oss sallad från Marco polo hem till Linda. Lunch,kaffe & kaka blev det innan vi åkte hem igen ;) och dessutom så bjöd bästaste Linda med mig på Spa på södra i morgon, kommer bli såå j***a skönt :) tack hjärtat!

 

Nu väntar jag på att bonde söker fru ska börja och under tiden så bjuppar jag på lite bilder, bla från Majas & Alicias julklappsöppning förra helgen :)

  

                          

Av linda - 15 december 2009 13:50

Jo i torsdagskväll så packade vi in oss  i bilen och styrde mot Svenstavik och där har vi spenderat helgen med med alla syskon,syskonbarn och respektive...i fredags var det Luciakonsert i östersunds stora kyrka och där satt vi snällt i bänkarna eftersom att min kära syster medverkade...riktikt riktigt bra var det, Mäktigt!

 

på lördagen var det julklappsutdelning till våra små prinsessor Maja & Alicia, MASSOR av fina och roliga paket fick dom :) Tack tack alla!

Och på söndag var det dags att åka hem igen ;(

 

Igår så var jag upp på jobbet och fick lära mig hur jag lägger in schema i nya datasystemet... och på eftermiddagen så var jag och Maja åh tog en fika med Erika på stan ;)

 

och i natt då...inatt har vi  knappt sovit något alls, Maja har åkt på en förkylning och har grinat,skrikit,gnällt och bökat HELA natten...stackars gumman vid tre inatt så fick jah hålla fast henne och tvinga i henne alvedon ;( det gör ont i mitt hjärta att se henne så uppgiven...

 

hoppas att det går över fort!

 

Nu sover hon så jag ska väl passa på att vila jag med, kram och hej!

Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards