Alla inlägg under mars 2010

***

Av linda - 30 mars 2010 19:17

igår på min lediga dag så var jag ut till birsta en sväng och köpte några bas t-shirtar och armband... nya gardiner, krukor och ljuslyktor till vardagsrummet så jag kan göra lite vårfint :) nu ska bara inspirationen till att byta ut allt komma.

 

idag jobbade jag 7-12 och sen åkte jag ner på stan och klippte min lugg -så nu kan jag se igen ;p passade samtidigt på att lämna tillbaka en av t-shirtarna som jag köpte igår, men köpte då istället tre nya plagg ;) måste ju kompensera... eftermiddagen spenderade jag och Maja på drakborgen med Alec och hennes syskonbarn -trevligt värre! Maja sover nu som en stock och jag väntar på att mamma och syster ska komma :)

 

I morgon jobbar jag 7,15-16,30 och jag har medarbetarsamtal/lönesamtal :/ lite nervös då... hoppas av min käre chef är mer nöjd med mig detta år än förra!!! men jag förstår henne med alla mina humörsvängningar under graviditeten...

ska försöka att inte tänka på det så mycket, det går som det går.

kram och hej!

 

ps: håll tummarna iallafall :p

***

Av linda - 27 mars 2010 18:58

I torsdags var Emma och Albin här på våffelkalas och massa bus :) lovar att Maja somnade gott sen. (bilder på FB)

 

i helgen är det bara jobb och åter jobb förutom en stund i morgon då jag och sofia ska få träffa lilla Amanda och lämna paket till henne :)

igårkväll i brist på annat så passade jag och Anneli på att prova en utan liftarna på jobbet ;)


:)

Av linda - 25 mars 2010 21:02

8 kg ner sedan mitten av januari :) 7,5 kg kvar...

Av linda - 23 mars 2010 19:58

för er som missat det så har Maja fyllt 1 år och då ställde vi till med kalas...hon fick hur mycket paket som helst och massor av fika :)

  Myser i nya sacko säcken, en riktig favorit...om jag sätter mig i den så puttar hon bort mig :p   gumman åt upp en hel tårtbit!

 

presenter hon fick var bla:

sackosäck

rutschkana

utemöbler

lego

docka

nallar

kastruller till sin spis

sängkläder

kläder

skor

blockflöjt ;p

hinkar,spadar,skottkärra, kratta

sänghimel

prinsesslått

jordgubbstält

pengar

radio/CD-spelare

fingerfärg

...ja, listan kan göras mycket mycket längre...

 

riktigt nöjd blev hon för hon leker med allt och framför allt hon leker själv utan att vi måste vara med hela tiden :) så kul att se på henne när hon grejar och donar på sitt rum :)

Av linda - 19 mars 2010 21:55

  Ett stort grattis till Linda & Henke som fick en liten tjej idag, underbart söta Amanda - Välkommen till världen!   

Av linda - 15 mars 2010 19:03

idag på förmiddagen fick vi kaffe sällskap av pappa/morfar och efter lunch bar det iväg till drakborgen med Emma & Albin. hade en riktigt rolig dag där och det var så skönt för det var så lite folk så vi kunde ju leka i stora delen och hoppa i hoppborgen och köra hur mycket bil vi ville :)  vi vuxna blev som barn vi med och iblan hade vi nog roligare än de små... dåligt med bilder blev det men jag bjuder på de som blev.

  

        

Av linda - 15 mars 2010 09:53

Ja då är ännu en jobb helg över och jag har ledig måndag :)

Tony har ju tagit på sig ett tränar jobb så i helgen har Maja haft branvakt... i fredags kväll var Tonys syster här med Maja och det hade gått kanonbra.

igår var Maja med Emma & Albin och det hade också gått kanonbra :) när jag kom dit så brydde hon sig inte ens om mig :/ kollade på mig och sprang in i Albins rum igen...

 Skönt iallafall att veta att det inte är några problem att ha branvakt åt henne...

 

Käkade lunch med dom innan vi gick hem och sov både jag och Maja. vaknade isoffan tio i fyra, panik... på med kläderna och tillbaka till jobbet.

 

idag blir det drakborgen efter lunch med Emma & Albin, så de små liven får springa av sig lite - Kul, Maja trivs ju som fisken i vattnet där.

dags för en dusch nu, kram och hej!

Av linda - 11 mars 2010 19:03

idag tog vi oss en morgon promenad innan frukost och det känndes ju inte helt fel med tanke på vad vi vräkte i oss igår kväll ;) sen skurade jag hela badrummet med klorin :/

annars så har jag bakat, bakat, bakat idag och nu ska jag fortsätta att baka... kram och hej!

Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards