Alla inlägg under juni 2009

Av linda - 30 juni 2009 13:52

Snart onsdag :D

Av linda - 29 juni 2009 22:30

Idag var jag,Emma,Gerd,Albin och Maja ut på IKEA...Emma köpte lite nya möbler till pojkarnas rum och jag köpte nåra hyllor till sovrummet.När vi kom hem igen så bakade jag en hallontårta med riven choklad och tog med till Emma, riktigt gott! hjälpte henne att få upp några hyllor och tog bort den sista tejpen i taket som satt kvar sen vi målade, sen hem och skruvade upp mina egna hyllor. Nu på kvällen så har jag spelat lite kubb med Alec & Sandra... Jag vann :)  Det var väl ungefär min dag, har inte varit i solen nått alls idag nästan, så vi hoppas väl att det blir fint i morgon med :) natti natti!

Av linda - 28 juni 2009 22:07

Vilken KANON helg det har varit ;D Mamma,Dan,Jenny och Daniel kom i fredagskväll dom har bott på fläsian hela helgen... så i fredags blev det grillning men jag fick dock gå och lägga mig tidigt, fick flera gallafall ( hör inte till det som varit bra den här helgen) Lördag Sol sol sol... familjen kom till oss på fm och jag åh mamma åkte ut till birsta och inhandlade middag och parasoll till Maja... sen hem och begav oss ner på stranden. strand debut för Maja och hon trivdes som fisken i vattnet lillgumman. brunbrända och fina på eftermiddagen så grillade vi lax och sen kom Emma och Albin lagom till efterrätten :p klockan var närmare ett när vi kröp till kojs igår och som tur var så sov Maja hela natten. idag hade vi frukost date allihop innan det var dags för min kära familj att åka hem igen. Vinkade av dom och så gick Emma,Albin ,jag och Maja på stranden idag med, underbart! Har spenderat hela dagen på Emmas baksida, riktigt mysigt och det bästa av allt är att Maja inte verkar berörd av värmen, för även om hon är i skugga hela tiden så är det ju inte direkt svalt där heller, men det har gått bra :) 

nu längtar jag till sängen så natti natti!

Av linda - 25 juni 2009 22:29

Idag var jag och emma på morfars grav och planterade lite nya blommor
fint blev det... annars har jag inte gjort mycket annat idag mer än att njuta av solen och sommaren. Nu vi gå och lägga oss och hoppas att natten går fort för i morgon kommer min kära mor & syster med varsin respektive på besök, dom ska bo på fläsian i helgen ;) skit kul!

Av linda - 24 juni 2009 22:19

Vilket kanon väder vi haft idag :) helt underbart! Dagen började jag med en promenad till dagis med Albin & Emma och sen en promenad upp på blomaffären innan vi gick till Gerd och fikade på hennes 66 års dag -Grattis grattis! resten av dagen, tills nu, har vi spenderat på att måla om lilla sovrummet hos Emma och bytt sovrum så att Albin nu har fått det stora rummet, väldigt fint blev det även idag ;p  är bra duktiga vi. Tog ju faktiskt en liten paus också och drack kaffe med Erika...


Åh Maja måste känna att Albin är liten eller nått för så fort han är i närheten så skiner hon ju upp som en sol och börjar prata massa :)

Nu är man slut som artist så god natt och sov så gott!

Av linda - 23 juni 2009 21:18

Idag har det målats för fulla muggar så nu är det riktigt tjusigt i emmas vardagsrum :-) lite smått mjölksyra i armarna så här på slutet av kvällen bara ;p

får väl se om det blir några fler rum målade imorn?!

Maja har varit med hela dagen och det har gått så bra så, hade ju nany Erika till hjälp en stund sen har lillgumman sovit mycket idag också.


Ja och så det här med dieten då, är det så här god mat vi ska äta så kommer det inte bli några problem... dagens middag blev fläskkotlett med brocoli gratäng, riktigt gott!
lite småhungrig nu faktiskt men jag tror att det är en vanesak, min mage är inställd att få nått på kvällen så jag får bita ihop några dagar så tror jag att det kommer gå till sig.

Av linda - 23 juni 2009 16:39

Dagens frukost, ägg röra på tre ägg, en msk grädde och 30 g smör, bacon till det :-S och ett stort glas vatten.

Av linda - 22 juni 2009 20:55

Idag har jag och min käreste tagit ett beslut... nu får det vara nog, dom där extra kilona som både jag och Tony lagt på oss ska bort!!! Den diet som vi hittade som vi båda kunde tänka oss var Annika Dahlqvists diet LCHF så idag var vi och storhandlade och i morgon kör vi igång, vi måste bara fixa det här... så håll nu tummarna för oss :)


Efter våran storhandling så körrde jag Emma till kvissle, hon hade då lite saker att uträtta ;p  i morgon blir det målning av hennes vardagsrum för hela slanten... vad fint det ska bli.


Och vet ni vad lillgumman lyckades med idag?! hon tog tag i nappen och förde den till munnen :D hon lyckades dock inte släppa den där utan den följde med handen igen, men ändå :p det är så kul varje dag ser man att hon klarar lite mer.

Ovido - Quiz & Flashcards