Alla inlägg den 17 mars 2009

Av linda - 17 mars 2009 11:25

Vad är det med min släkt??? varför kan inte vuxna människor säga på en gång hur det ligger till, varför kan man inte bara säga -nej tyvär? nä då ska man först säga ja och så ska man gå flera dagar ibland veckor och tro att saker och ting är bestämt och när det väl kommer till kritan så är det inte alls så... jag blir bara så besviken och frustrerad. Jag pratade senast igår med farmor om att vi skulle komma idag och kolla på släktvaggan och ta med den hem om vi ville låna den... ja och tror ni inte att hon ringer idag när vi sitter och äter frukost och säger att vi inte får låna den?! för att den står längst in i förrådet och den har ju stått i flera år så det är kanske märken på den och då vill ni ju ändå inte ha den, du kanske blir besviken men det spelar ingen roll det säger hon! jaha, men tack då! det var inte direkt så att vi tänkte låta henne plocka fram den, hon hade inte ens behövt följa med till förrådet. men kunde hon då inte ha sagt det direkt när vi frågade?!


Jag ska sluta fråga och be min familj om saker och jag ska sluta tacka ja när jag blir erbjuden saker också, för till och med  då ändrar dom sig i sista stund.



Av linda - 17 mars 2009 09:48


                                    ...17 mars - 23 mars 2009

Kroppen: Förlossningstidpunkten är nådd och värkarna kan nu förväntas att börja. Det är vanligt att man som förstagångsföderska går över 40 veckor, man anses inte vara överburen förrän efter vecka 42. Skulle det dröja längre övervakas fostret noga och man blir ofta igångsatt. Vad som egentligen startar en förlossning är fortfarande ett mysterium, vissa tror att det är barnet som bestämmer när det är dags att komma ut.
Nu kan trycket bli så stort att fosterhinnan riskerar att spricka, vilket gör att fostervatten börjar rinna ut. Kontakta då alltid förlossningsavdelningen för vidare information och omhändertagande. Om man mår bra och inte fått värkar än kan man få åka hem igen. Fostervatten byts ut var tredje timma och produceras på nytt ända tills barnet är fött. Om det finns mekonium i vattnet kan det vara en signal om att barnet är stressat eller inte mår bra och då får man stanna kvar för att kunna övervaka barnet.

Barnet: Barnet är redo att möta omvärlden, 92% av alla barn föds mellan vecka 38-42.

Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards