Alla inlägg den 3 februari 2009

Av linda - 3 februari 2009 20:20

Ja så börjar ännu en dag att lida mot sitt slut... idag blev det en lunch med Anneli på charm och en liten runda på stan innan jag var tvungen att åka hem, himla trevligt var det iallafall att träffa henne igen ;) och nu framöver nånting så ska vi åka upp till Minna och hälsa på också. Ja, hem och hämtade upp Tony och iväg till försäkringskassan på information om föräldrarförsäkringen...om vi säger så här -hon som stod där och pratade viste nog inte riktigt själv vad hon pratade om och otydligare info kunde vi inte ha fått... tur det finns internet ;p  middag blev det på haga grillen innan vi åkte hem igen, nu är jag nybadat och ska väl återgå till min bok... eller blir det kanske ett avsnitt av sex and the city?!


haha, jag måste bara få berätta ;p igår när jag tog mitt dagliga kvällsbad så låg jag där i lugn och ro & filosoferade och Ida satt på nedanför och kikade som vanligt, bakom kom Emil smygandes och Ida blev såå rädd att hon flög i badkaret där jag låg med hett vatten och lika rädd & paff för vattnet så tog hon satts på mina ben och upp mot väggen och ut ur badrummet, Resultatet: mina ben är ganska sönderrivna efter att ha agerat klösbräda och lgh var rätt så blöt... men både jag och Tony fick oss ett gott skratt!

Av linda - 3 februari 2009 10:33

Vecka 34 - 3 feb - 9 feb 2009
Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning. ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Ibland kan förvärkarna komma tätt och upplevas som riktiga värkar, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.

Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards