Alla inlägg under februari 2009

Av linda - 18 februari 2009 19:21

Nu har jag packat bäbiskläderna som ska med in på förlossningen, men så svårt vad man ska packa bara... jag har iallafall packat följande:

  • 2 boddysar
  • 2 pyjamas
  • en tunn mössa
  • ett par byxor med fötter
  • en mjukisdress
  • en filt
  • en overall till hemresan

 är det nått mer man bör ha med sig till bäbisen?


Sen var det bara sakerna till mig då, men de kan jag ju inte riktigt packa än eftersom jag använder ju de grejerna... får skriva en lista kanske så man bara kan packa ihop de sakerna när det blir dags, gissar att jag inte kommer vara så fokuserad på vad jag ska ta med mig just då.


Nu väntar jag på att mina tjejer ska dyka upp för en tradisionell Grey´s kväll ;) ååh vad jag har saknat våra onsdagar... men det blir utan Erika, för hon jobbar ju kvällen, usch vad dumt ;(

Av linda - 18 februari 2009 11:08

Ja för oss Timrå fans så blev ju gårdagens match inte så lyckad men för min älskling som håller på Djurgården blev det ju en riktig kanon kväll ;p och det kan jag väl unna honom. Efter hockeyn så spelade jag,Tony & Uffe bissmark och JAG vann, har aldrig vunnit över älsklingen i kortspel förut eftersom han är bäst! Sen blev det sängen för min del men jag har inte sovit speciellt bra inatt, har haft förvärkar nästan hela natten... så det blev sovmorgon idag och nu sitter jag här framför datorn och äter frukost eftersom Tony kollar på skidskytte. Vet inte vad jag ska göra idag, men en sak som jag vet är att ikväll kl 21,00 sitter jag bänkad framför tv:n :D Grey´s är ju ÄNTLIGEN tillbaka!

Av linda - 17 februari 2009 17:49

men idag har jag faktiskt lyckats få med mig älsklingen på IKEA ;) det har aldrig hänt förut, ganska kul... men bara för att jag hade skrivit upp vad vi skulle ha innan vi åkte dit, så det blev inte utrymme för några impulsköp inte, nu sitter Tony iallafall och skruvar ihop en byrå som vi köpte till bäbisrummet... Vi var även in på Arken zoo när vi var ute i birsta och kollade på ett nytt klätterträd till Lillen, men dom är ju såå dyr, så det får tyvär vänta ett tag till ;( men några nya leksaker fick hon iallafall.  Näe, nu ska jag ta och hoppa i ett par mjukisbyxor och se om herrn hinner färdigt innan hockeyn. kram och hej!

Av linda - 17 februari 2009 11:18

Magen v 36

Av linda - 17 februari 2009 10:49

  ...17 feb - 23 feb 2009
Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Hur som helst är det bra att ta reda på hur förlossningsskedet går till och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2000-2500 gram och längden är ungefär 45 cm. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Av linda - 16 februari 2009 15:23

kissarna har ju inte fått varit i vårat sovrum förut, blir så mycket hår efter tre katter men nu när det bara är lillen så får hon vara där... så hon låg och myste med mig igårkväll innan jag somnade och imorse låg hon på Tonys sida och sov efter att han klivit upp ;) så mysigt så! Pratade med mamma förut också och Emil och Ida har ätit upp all mat två gånger om, glad blev jag för dom har inte ätit nått i helgen och idag så ska dom få komma upp till resten av familjen men hundarna får vara i hundhuset några dagar så man inte skrämmer slag på mina älsklingar direkt. Nu är Tony hos Kenneth & Märit och håller på och jävlas med deras telefon som inte vill fungera... jag säger bara det -Telia är ju för f*n helt värdelösa! Ja, hur som helst så tror jag att jag ska sätta upp gardiner i mitt fina nytapetserade rum ;) kram och hej!!!


Emma; Du & Jag, Beach 09 ;p  -Eller du åtminstonde, hårdträning blir det iallafall...;D

Av linda - 15 februari 2009 20:11

Då är man hemma i sundsvall igen då efter en helg i jämtland och mina kissar var så duktiga i fredags när vi åkte, Ida skrek lite tills vi kom till nacksta ungefär men sen var dom tyst hela vägen... när vi kom fram så möttes vi av mammas ena katt Mickel så dom fick träffas och nosa på varandra direkt,men sen har emil & Ida fått varit ensam nere i kattpensionatet i helgen för att vänja sig vid alla nya lukter och ljud. dom har varit så duktiga & modiga så ;) värre var det med mig, trodde väl inte att det skulle bli så här jobbigt, men det var länge sen jag grät så mycket som jag gjort i helgen och idag när vi skulle åka hem.


På fredagen så var vi på Dollar store och shoppade lite, både jag och Emma köpte nya kaffe muggar och nya glas och så hittade jag några nagellack ;)  Tacos, let´s dance och sen natti natti. På lördagen så var det dags för mammsen att köpa lite nya kläder så iväg till staden och in med mamma & massa kläder i en provhytt ;) hon kom iallafall hem med; ett par nya jeans, en mörkblå tunika, en svart tröja, en lång skjorta,ett linne och sist men inte minst en ny BH, riktigt kul var det och jag tror att hon blev ganska nöjd för hon köper inte nya kläder så ofta. Sen åkte vi till syster yster och mosters älskling och fikade äppelpaj... Alicia har ju blivit såå stor,gullunge!

På kvällen kollade vi på melodifestivalen innan vi gjorde kväll, -Ja, vi har varit riktiga pensionärer i helgen ;p  I morse så färgade vi håret på mamma, skurade en fotölj som jag tagit med mig hem nu,knäppte massa kort på mina älsklingar och fikade innan Jag & Emma gav oss iväg hemåt, vi gjorde ju såklart ett litet stop på dollar idag oxå ;p jag köpte lite godis till Lillen som fortfarande bor kvar med mig och Tony. När vi kom hem igen så väntade en inte så liten överraskning... älsklingen och Uffe ( uffe nu nämner jag dig i min blogg) ;) hade tapetserat sovrummet till bäbisen så nu är det klart, blev så fint... dom är väl bäst!!! det hade jag verkligen inte väntat mig, tusen tack!  så,ja, nu har vi ätit middag och jag har tagit ett bad och det blir nog en tidig kväll i kväll med, det tar på krafterna att köra bil och älsklingen är ju slut efter helgens tapetsering och dagens storstädning som han gjort idag. så nu ska jag kramas lite ;p bye bye...


  • Emma, vi MÅSTE bränna nya skivor till nästa gång! Din uppgift ;p
Av linda - 12 februari 2009 16:31

Var ju upp på jobbet och hälsade på en snabbis idag och det var faktiskt riktigt kul att se alla igen, men jag är glad att jag är ledig efter vad dom berättade för mig...  Nu har uffe precis varit och stulit älsklingen min dom ska sitta hemma hos uffe och dricka nån öl innan Håkan och så ska jag köra in dom sen, så nu är man ensam då ;( är inte bra på att vara ensam jag, blir så uttråkad!!! men jag kan ju inte låsa in gubben ;p hoppas han får riktigt kul ikväll. Ska väl ordna lite middag till mig själv och sen ska jag packa så jag slipper göra det i morgon bitti, jag och min älskade Emma ska ju till jämtland över helgen :D

Presentation


Det finns ingen annan som du.

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards